آیا توسط Google Analytics گیج شده اید - حتی مرعوب شده اید -؟ خبر خوب: شما تنها نیستید. GA به طرز مشهوری پیچیده است.

در حقیقت ، وقتی برای اولین بار شروع به غرق شدن در آبهای GA کردم ، فکر کردم که آیا واقعاً آن را پیدا کرده ام؟ بسیاری از مفاهیم برای یادگیری و گزارشات برای اجرا وجود دارد. چگونه مردم تاکنون این چیز را فتح کردند؟!؟!

وب سایت خود را با SEO فنی موثر بهبود بخشید. با انجام این حسابرسی شروع کنید.

و من می خواهم تو هم باشی. بنابراین ، در اینجا برگه تقلب برای همه چیزهایی است که در طول این سالها آموخته ام. این راهنما ممکن است طولانی باشد ، اما در 6000 پوند شما را از صفر به قهرمان می رساند. و اگر هنوز سوالی دارید ، به من اطلاع دهید! من در توییترajavuu هستم.

 

Google Analytics چیست؟

نحوه تنظیم Google Analytics

نحوه استفاده از Google Analytics

گزارش های Google Analytics

 

 

 

Google Analytics چیست؟

Google Analytics یا GA ابزاری برای تجزیه و تحلیل است که نگاهی عمیق به عملکرد وب سایت و / یا برنامه شما می دهد. این برنامه با سیستم عامل ها و بازاریابی و تبلیغات گوگل (از جمله Google Ads ، Search Console و Data Studio) ادغام می شود و این گزینه را برای همه با استفاده از چندین ابزار Google به عنوان گزینه محبوب تبدیل می کند.

 

GA در بین چه افراد دیگری محبوب است؟

 

آیا باید از Google Analytics استفاده کنید؟

اگر داده های زیادی می خواهید - و مهمتر از همه ، وقت و توانایی تجزیه و تحلیل و عمل به آنها را دارید - GA بسیار مناسب است. با این حال ، GA برای راه اندازی ، یادگیری ، پیاده سازی ، نگهداری و استفاده از زمان نیاز دارد.

 

سایر گزینه های تجزیه و تحلیل بازاریابی ، مانند HubSpot ، می توانند با کار بسیار کم ، تمام داده های مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهند. اوه ، و در اینجا جنبه دیگری از GA وجود دارد که می خواهید مورد توجه قرار دهید:

 

آیا Google Analytics رایگان است؟

یک نسخه رایگان و پولی از GA (نسخه دوم آن Analytics 360 نامیده می شود) وجود دارد. مشاغل کوچک و متوسط ​​احتمالاً تمام ویژگی های مورد نیاز شما را از نسخه رایگان دریافت خواهند کرد. در صورت تمایل مشاغل سازمانی باید به روزرسانی شوند:

 

گزارش پیشرفته قیف و مدل سازی اسناد

گزارش رول کردن

نماها ، ابعاد و معیارهای بیشتر در هر ویژگی

داده نامحدود و بدون نمونه

پرداخت هزینه 360 نیز به شما امکان پشتیبانی ویژه ، از جمله مدیر حساب شخصی خود را می دهد. این به تنهایی می تواند هزینه اشتراک را ارزشمند کند.

 

how to use google analytics

 

 

و در مورد آن هزینه اشتراک؟ ارزان نیست Analytics 360 با 150،000 دلار در سال شروع می شود (ماهانه فاکتور) و پس از دریافت بیش از یک میلیارد بازدید ماهانه از سایت ، افزایش می یابد.

 

هزینه 360 قیمت بسیاری از مشاغل را به همراه خواهد داشت. با این حال ، اگر بودجه ای هم برای سرویس و هم برای آژانس یا تحلیلگر داخلی برای مدیریت عملیات تجزیه و تحلیل خود دارید ، سرمایه گذاری را در نظر بگیرید.

 

اکنون ، هنگام راه اندازی GA ، چه مراحلی را باید دنبال کنید؟ سؤال خوبی بود.

 

نحوه تنظیم Google Analytics

قبل از شروع استفاده از Google Analytics ، باید یک حساب Google راه اندازی کنید. این بدان معنی است که شما باید آدرس ایمیل و رمز ورود حساب Google خود را ثبت کرده باشید.

 

پس از ایجاد یک حساب Google ، این بدان معنا نیست که شما به طور خودکار به GA دسترسی پیدا می کنید - بلکه باید در Analytics ثبت نام کنید (که در بخش بعدی نحوه انجام آن را بررسی خواهیم کرد). اما نکته مهمی که هنگام راه اندازی GA باید به آن توجه کنید این است که فقط با استفاده از یک حساب معتبر Google می توانید به این ابزار دسترسی پیدا کنید.

 

علاوه بر این ، برای راه اندازی صحیح GA ، می خواهید لایه های مختلف ابزار - به طور خاص ، سلسله مراتب را درک کنید.

 

سلسله مراتب Google Analytics

در اینجا نگاهی به سلسله مراتب GA می اندازیم:

 

سلسله مراتب تجزیه و تحلیل گوگل

 

بیایید به هر یک از بخش های سلسله مراتب برویم.

 

1. سازمان

سازمان بالاترین سطح است. این نماینده یک شرکت است. به عنوان مثال ، سازمان ما HubSpot ، Inc است. یک سازمان می تواند چندین حساب GA را در بر بگیرد.

 

سازمانها برای مشاغل بزرگتر توصیه می شوند ، اما اجباری نیستند.

 

2. حساب (ها)

حسابها اختیاری نیستند. استفاده از Google Analytics حداقل به یک (بعضی اوقات چندین حساب) نیاز دارد.

 

حساب به معنای حساب کاربری نیست. من می توانم با استفاده از شناسه ایمیل Google خود به حساب های HubSpot Google Analytics وارد شوم. رئیس سئو فنی HubSpot همچنین می تواند با استفاده از شناسه ایمیل Google خود به همان حساب وارد شود. متخصص بهینه سازی تاریخی ما همچنین می تواند با استفاده از شناسه ایمیل Google خود به همان حساب وارد شود.

 

جزئیات مهم:

 

می توانید به هر حساب یک خاصیت یا به یک حساب چند ویژگی اختصاص دهید. هر حساب می تواند حداکثر 50 ویژگی را در خود جای دهد.

شما می توانید برای کل حساب Analytics ، یک دارایی در یک حساب یا یک نمای در یک ملک ، به کاربر مجوز دهید.

ممکن است از خود بپرسید: "چه بهتر: ایجاد یک حساب جدید برای هر ملک یا افزودن هر حساب به همان دارایی؟"

 

این به مورد و اهداف استفاده شما بستگی دارد.

 

به عنوان مثال ، فرض کنید شما یک وب سایت دارید - سایت سازمانی صنایع Stark - و پنج زیر شاخه ، از جمله وبلاگ صنایع Stark ، بخش مشاغل ، منابع رسانه ای ، مطالعات موردی و اطلاعات مربوط به سرمایه گذاران.

 

شما می خواهید برای هر زیر شاخه ویژگی های جداگانه ایجاد کنید تا افراد هر تیم بتوانند نحوه کار خود را بررسی کنند بخشی از سایت در حال انجام است و همچنین سایت بزرگتر.

 

اما شاید شما سایت دیگری داشته باشید که در مورد کار تونی استارک با S.H.I.E.L.D بحث کند. شما S.H.I.E.L.D را می خواهید. تیم می تواند داده های این زیر شاخه را ببیند ، اما شما نمی خواهید آنها داده ها را برای بقیه وب سایت ببینند. شما یک حساب و دارایی جدید برای S.H.I.E.L.D ایجاد می کنید. سایت.

 

ویژگی

دارایی یک وب سایت یا برنامه است. هر ملک می تواند حداکثر 25 بازدید را پشتیبانی کند.

 

چشم انداز

حداقل برای هر ملک به دو نمایش نیاز دارید:

 

یکی با پیکربندی صفر - اساساً نسخه "خام" نمای

یکی با فیلترهایی تنظیم شده است که هرگونه ترافیک از شرکت شما را حذف می کند (به عنوان مثال فیلتر آدرس IP شما) و همچنین ربات ها و هرزنامه ها

پس از اعمال فیلترها و تنظیمات پیکربندی شده ، نمای فقط اطلاعات را ضبط می کند. و با حذف یک نمای ، این داده ها برای همیشه از بین می روند. به همین دلایل ، نگه داشتن یک دید فیلتر نشده از داده های شما بسیار مهم است.

 

اکنون که اساس نحوه تنظیم GA را کامل کردید ، در اینجا مراحل استفاده از این ابزار آورده شده است.

 

نحوه استفاده از Google Analytics

یک حساب Google Analytics ایجاد کنید.

نام ، URL و صنعت وب سایتی را که می خواهید ردیابی کنید اضافه کنید.

نمایی به ملک خود اضافه کنید.

کد رهگیری خود را مستقیماً بعد از عنوان اصلی سایت خود اضافه کنید.

به پورتال GA خود مراجعه کرده و عملکرد کد را تأیید کنید.

در اینجا مراحل استفاده از حساب GA شما ذکر شده است.

 

1. یک حساب Google Analytics ایجاد کنید.

ابتدا باید یک حساب Google Analytics ایجاد کنید. یا به سیستم حساب جاری خود وارد شوید.

 

2. نام ، URL و صنعت وب سایتی را که می خواهید ردیابی کنید اضافه کنید.

انتخاب کنید که به کدام حساب می خواهید این ویژگی را اضافه کنید. شما باید در این مرحله دارایی خود را ایجاد و نامگذاری کنید و آدرس URL وب سایت و همچنین منطقه زمانی صنعت و گزارش را وارد کنید. سپس می توانید این مرحله از مراحل را ایجاد و به پایان برسانید.

 

3. نمایی به ملک خود اضافه کنید.

به حساب و ملکی که می خواهید به آن نمای اضافه کنید بروید - از منو برای ایجاد نمای استفاده کنید ، نام نمای خود را انتخاب کنید ، نوع نمای (وب یا برنامه) را انتخاب کنید و به چند س otherال دیگر پاسخ دهید. به یاد داشته باشید ، شما می توانید حداکثر 25 نمایش به یک ملک در GA اضافه کنید.

 

4- کد رهگیری خود را مستقیماً بعد از برچسب <head> سایت خود اضافه کنید.

هنگام ایجاد یک ویژگی ، به یک شناسه منحصر به فرد برای ردیابی و یک برچسب سایت جهانی (کد مورد نیاز برای افزودن به هر صفحه سایت که می خواهید اندازه بگیرید) دسترسی خواهید داشت. به این ترتیب خواهید توانست داده ها را در دارایی خود جمع آوری کنید.

 

سپس ، برچسب سایت جهانی خود را بلافاصله پس از برچسب باز کردن <head> در هر صفحه سایتی که قصد اندازه گیری آن را دارید ، جایگذاری کنید.

 

از شما خواسته می شود نوع سایت خود را انتخاب کنید (ثابت ، پویا ، میزبانی وب ، Google Tag Manager) تا بتوانید مجموعه داده ها را به طور دقیق تنظیم کنید.

 

(برای اطلاعات بیشتر ، راهنمای نصب کد رهگیری Google Analytics را در سایت خود بخوانید.)

 

5- به پورتال GA خود مراجعه کرده و عملکرد کد را تأیید کنید.

در آخر ، تأیید کنید که کد شما کار می کند. می توانید این کار را با مراجعه به بخش گزارش های زمان واقعی در حالی که روی سایت خود در یک برگه یا تلفن خود کلیک می کنید ، انجام دهید. گزارش باید حداقل یک بازدید کننده از سایت را نشان دهد (این شما هستید!)

 

و این تقریباً همین است! پس از آن بررسی ، ممکن است از موارد زیر تعجب کنید:

 

آیا لازم است کد GA را به هر صفحه سایت خود اضافه کنید؟

این کار دستی زیادی است - به خصوص اگر وب سایت شما بیش از 50 صفحه داشته باشد. بعلاوه ، هنگام ایجاد صفحات جدید چه اتفاقی می افتد؟ آیا لازم است هر بار برچسب را اضافه کنید ؟!

 

آرام باشید ، زیرا پاسخ کوتاه این است: نه.

 

پاسخ طولانی تر: شما فقط باید برچسب را به هر الگوی صفحه اضافه کنید. بنابراین ، اگر یک نوع صفحه در سایت خود دارید (به این معنی که هر صفحه از ماژول هدر یکسان استفاده می کند) ، فقط باید آن را به آن ماژول اضافه کنید - و برای هر صفحه اعمال می شود.

 

اگر دو نوع صفحه دارید ، باید کد را در دو ماژول هدر جداگانه جایگذاری کنید. سه نوع صفحه؟ سه ماژول هدر.

 

و اگر از CMS مانند HubSpot استفاده می کنید ، این کار حتی راحت تر است. این ابزارها دارای یک قسمت جداگانه هستند که در آن شما فقط یکبار کد رهگیری خود را جای گذاری می کنید. کاربران HubSpot می توانند این دستورالعمل های ساده را برای اضافه کردن GA دنبال کنند.

 

علاوه بر این ، برای استفاده موفقیت آمیز از GA ، باید ابعاد و معیارها را درک کنید.

 

ابعاد و معیارهای Google Analytics

من ساده ترین راه برای فکر کردن در مورد آن را پیدا کرده ام:

 

ابعاد = متغیرهای طبقه ای. مثالهای ساده شامل نام ، رنگ و مکان است.

متریک = متغیرهای کمی. مثالهای اساسی شامل سن ، دما و جمعیت است.

یا همانطور که استاد تجزیه و تحلیل داده من گفت ، "معیارها همان چیزی است که می توانید در آن ریاضی کنید." فصیح ترین عبارت نیست ، اما کار می کند.

 

نمونه های ابعاد

مرورگر

محل

صفحه فرود

دستگاه

نوع مشتری

مثالهای متریک

جلسات

بازدید از صفحه

تبدیل ها

نرخ گزاف گویی

مدت زمان جلسه

در هر گزارش GA ، ابعاد شما ردیف ها و معیارهای شما ستون های شما هستند.

 

معیارهای تجزیه و تحلیل گوگل

 

اندازه ها و اندازه های سفارشی

GA به شما امکان می دهد ابعاد و معیارهای سفارشی را از داده های Analytics به علاوه داده های غیر Analytics ایجاد کنید. برای ایده دادن به شما ، فرض کنید نوع عضویت مشتریانی را که در CRM شما حساب کاربری ایجاد کرده اند ردیابی می کنید. می توانید این اطلاعات را با بازدید از صفحه برای مشاهده بازدید از صفحه بر اساس نوع عضو.

 

یا شاید شما یک وبلاگ راه اندازی کنید. اگر می خواهید بدانید که تأثیر مخاطب بر سایر معیارها (مانند تبدیل ، صفحات در هر جلسه و غیره) تأثیر دارد ، می توانید برای هر نوع خواننده سه بعد سفارشی ایجاد کنید:

 

Advocate: کاربری که پستهای یک به علاوه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته است

مشترک: کاربری که در لیست ایمیل شما ثبت نام کرده است

مشتری: کاربری که دسترسی حق بیمه را خریداری کرده است

استفاده از این ابعاد به شما اطلاعات بی نظیری می دهد.

 

مخاطبان Google Analytics چیست؟

مخاطب گروهی از کاربران است که نقاط مشترکی دارند. این اشتراک می تواند هر چیزی باشد: شاید شما در استرالیا مشتریانی را هدف قرار داده اید ، بنابراین شما "مخاطب استرالیایی" دارید ، یا می خواهید به هزاره بفروشید ، بنابراین "25-34 مخاطب" دارید.

 

GA دارای چندین مخاطب داخلی است (از جمله دو موردی که من فقط ذکر کردم ، مکان و سن). برای تنظیم این موارد نیازی به انجام کاری نیست - به محض نصب کد رهگیری ، GA به طور خودکار داده بازدید کننده شما را در این گزارشات مخاطب تجزیه می کند.

 

با این حال ، می توانید مخاطبان سفارشی نیز ایجاد کنید. شاید شما فقط به "هزاره های استرالیا" علاقه مند باشید. شما باید یک مخاطب سفارشی ایجاد کنید که فقط شامل بازدیدکنندگانی باشد که الف) در استرالیا و ب) بین 25 تا 34 سال دارند.

 

ایجاد مخاطب نسبتاً آسان است. صادقانه بگویم ، سخت ترین قسمت این است که بفهمید چه چیزی را برای رسیدن به هدف انجام می دهید و سپس شناسایی ویژگی های کاربر که به شما در انجام این کار کمک می کند.

 

پس از انجام این کار ، برای ایجاد بخش مخاطب جدید ، این دستورالعمل ها را دنبال کنید. از آنجا می توانید بخشی را برای استفاده به عنوان پایه گزارش مخاطب خود وارد کنید.

 

این ما را به س nextال بعدی می رساند:

 

بخش Google Analytics چیست؟

یک بخش زیر مجموعه ای از داده های شما است. من دوست دارم یک پیتزای کامل را که از همه برش های مختلف تشکیل شده است ، به تصویر بکشم - یک تکه دارای پستو و موزارلا است ، دیگری دارای سوسیس و فلفل تند ، دیگری دارای ژامبون و آناناس و غیره. از نظر استعاری ، هر برش یک قطعه است.

 

می توانید بخشهایی را بر اساس:

 

کاربران (به عنوان مثال کاربرانی که قبلاً چیزی را در سایت شما خریداری کرده اند ، کاربرانی که برای مشاوره ثبت نام کرده اند و غیره)

جلسات (به عنوان مثال تمام جلساتی که از یک کمپین بازاریابی خاص ایجاد شده اند ، تمام جلساتی که یک صفحه قیمت گذاری مشاهده شده است)

بازدیدها (به عنوان مثال همه بازدیدهایی که خرید بیش از 85 دلار بوده است ، همه بازدیدهایی که کالای خاصی به سبد خرید اضافه شده است)

مانند مخاطبان ، GA چندین بخش را برای شما فراهم می کند. من در اینجا متوقف نخواهم شد: شما می توانید با بخشهای خود بسیار گرانول شوید.

 

 

how to use google analytics

 

برای الهام بخشیدن به شما ، در اینجا چند بخش از HubSpot آورده شده است:

 

کاربرانی که یک صفحه محصول خاص را مشاهده کرده و فیلم آزمایشی را مشاهده کرده اند

کاربرانی که همان صفحه محصول را مشاهده کرده و فیلم آزمایشی را مشاهده نکرده اند

کاربرانی که یک صفحه دوره خاص آکادمی را مشاهده می کنند

کاربرانی که صفحه خاصی از آکادمی را مشاهده می کنند

کاربرانی که یک پست وبلاگ و یک صفحه محصول را مشاهده می کنند

آسمان حد شماست - خوب ، و GA’s segment cap.

 

خوب ، حالا بیایید گزارش های GA را بررسی کنیم. به یاد داشته باشید ، می توانید حداکثر چهار بخش را در هر بار برای هر گزارشی اعمال کنید.

 

گزارش های Google Analytics

نوار کناری سمت چپ GA می تواند کمی طاقت فرسا باشد. شما شش گزینه گزارش دارید (همه با نام های گیج کننده و مبهم) ، و کلیک کردن بر روی هر یک از آنها فقط گزینه های بیشتری به شما می دهد.

 

بیایید هر گزارش را با هم مرور کنیم.

 

گزارش های تجزیه و تحلیل گوگل

 

گزارش بی درنگ Google Analytics

همانطور که از نامش پیداست ، گزارش Real-Time به شما درک می دهد که در این لحظه در سایت شما چه اتفاقی می افتد. می توانید ببینید که چه تعداد بازدید کننده در سایت شما وجود دارد ، از کدام صفحات بازدید می کنند ، از کدام سیستم عامل های اجتماعی می آیند ، در کجا مستقر شده اند و موارد دیگر.

 

اگرچه این گزارش گاه به گاه سرگرم کننده است ، اما احتمالاً کم ارزش ترین است. در اینجا چند روش برای استفاده از زمان واقعی وجود دارد:

 

ببینید از یک پست اجتماعی یا وبلاگ جدید چقدر بازدید می کنید

بلافاصله بفهمید که آیا فروش یا رویداد یک روزه باعث بازدیدها و یا تبدیل ها می شود

اطمینان حاصل کنید که URL ها و رویدادهای سفارشی را که به تازگی تنظیم کرده اید ، همانطور که باید کار می کنند

اینها مفید هستند ، اما همانطور که مشاهده خواهید کرد ، گزارش های دیگر مشت بسیار بیشتری دارند.

 

گزارش مخاطب Google Analytics

گزارش GA Audience به شما نمای کلی در سطح بالایی از املاکی را می دهد که در حال حاضر به آن نگاه می کنید. این گزارش را یک بار در روز بررسی کنید تا درک کنید که در کل روند شما چگونه است.

 

در زیر "نمای کلی" ، "مخاطبان" را مشاهده خواهید کرد ، همچنین منوهای قابل ارتقا برای "جمعیت شناسی" ، "علاقه ها" ، "جغرافیایی" ، "رفتار" ، "فناوری" ، "تلفن همراه" ، "کراس دستگاه" "" سفارشی ، "و" محک زدن ".

 

گزارش مخاطب google analytics

هر یک از این بخش ها را کاوش کنید تا درک کنید که آنها می توانند در مورد بازدید کنندگان شما به شما بگویند.

 

هر بخش مخاطب را توصیف می کند.

 

کاربران فعال

هر کسی که این گزارش را نامگذاری کرده است در همان گروه شخصی است که خوکچه هندی را نامگذاری کرده است: "کاربران فعال" به کاربران فعلی در سایت شما مراجعه نمی کند - این گزارش در زمان واقعی است - و خوکچه های هندی نه خوک هستند و نه از گینه.

 

گزارش کاربران فعال به شما تعداد کاربرانی را نشان می دهد که در روز گذشته (کاربران فعال 1 روزه) ، هفته ها (کاربران فعال 7 روزه) ، دو هفته (کاربران فعال 14 روزه) بازدید کرده اند ، و چهار هفته (کاربران فعال 28 روزه)

 

google analytics کاربران فعال گزارش می دهند

 

می پرسید ارزش این گزارش چقدر است؟

 

اگر تعداد کاربران یک روزه بیشتر از کاربران بلند مدت دارید ، با حفظ آن دست و پنجه نرم می کنید. افراد به سایت یا برنامه شما بر نمی گردند - باید دلیل آن را بفهمید.

 

من همچنین توصیه می کنم این گزارش را با بخشهای مختلف مشاهده کنید. به عنوان مثال ، شاید می بینید که کاربران در یک گروه سنی خاص ماندگاری بسیار بهتری نسبت به متوسط ​​دارند.

 

ارزش طول عمر

اولین موارد اول: آیا شما به یک ارزش تجدید نظر در طول عمر مشتری (CLV) و نحوه محاسبه آن نیاز دارید؟ ما شما را به دست آوردیم

 

گزارش Lifetime Value به شما درک می کند که کاربران تا چه اندازه برای شرکت شما ارزشمند هستند. می توانید ارزش مادام العمر را برای کاربرانی که از طریق بازاریابی ایمیلی ایجاد کرده اید در مقابل آنهایی که از جستجوی ارگانیک به دست آورده اید ، مشاهده کنید. با استفاده از این اطلاعات ، می توانید تصمیم بگیرید که در کدام کانال سرمایه گذاری بیشتری انجام دهید.

 

چند یادداشت: مقدار Lifetime 90 روز محدود می شود. دامنه تاریخ دستیابی - که می توانید تنظیم کنید - منعکس کننده تمام کاربرانی است که در آن بازه زمانی خریداری کرده اید.

 

تصور کنید علاقه مندید معاملات هر کاربر را برای کاربرانی که در هفته قبل از جمعه سیاه خریداری کرده اید ، جستجو کنید. می توانید محدوده تاریخ را به طور خاص با آن هفته تنظیم کنید. سپس میانگین معاملات هر کاربر برای آن گروه را طی 90 روز زیر مشاهده خواهید کرد.

 

از آنجا که HubSpot یک شرکت SaaS است ، تجارت الکترونیکی نیست ، من به دنبال تکمیل اهداف برای هر کاربر ، بازدید صفحه برای هر کاربر و جلسات برای هر کاربر توسط کانال اکتساب هستم.

 

اگر تیم من اخیراً یک کمپین بازاریابی را به پایان رسانده است ، من همان معیارهای کمپین اکتساب را بررسی می کنم.

 

اما اگر در تجارت الکترونیک هستید و می خواهید داده های معامله و درآمد را مشاهده کنید ، باید پیگیری تجارت الکترونیکی را تنظیم کنید.

 

(به هر حال ، نحوه ردیابی درآمد در HubSpot در اینجا است.)

 

تجزیه و تحلیل کوهورت

برخی از افراد تا آنجا پیش رفته اند که Cohort Analysis را "تنها قدرتمندترین گزارش در GA" می نامند.

 

بنابراین ، چگونه کار می کند؟ این گزارش کاربران را بر اساس یک مشخصه گروه بندی می کند - تاکنون ، "تاریخ دستیابی" تنها "نوع کوهورت" است که می توانید استفاده کنید. به هر حال ، تاریخ دستیابی روزی است که کاربر برای اولین بار از وب سایت شما بازدید کرده است.

 

شما چندین گزینه از آنجا دارید.

 

ابتدا اندازه گروه خود را انتخاب کنید: روز ، هفته یا ماه.

در مرحله بعد ، معیار مورد نظر خود یا مواردی را که می خواهید برای این گروه جستجو کنید ، انتخاب کنید. می توان آن را به هر کاربر ، Retention و Total تقسیم کرد.

به ازای هر کاربر به معنی تعداد کل آن معیار تقسیم بر اندازه گروه است. بنابراین اگر برای مثال معاملات به ازای هر کاربر را انتخاب کنید ، میانگین تعداد معاملات به ازای هر کاربر را برای آن گروه مشاهده خواهید کرد.

نگهداری ساده است: حفظ کاربر یا تعداد کاربرانی که آن روز ، هفته یا ماه را برگردانده اند (با توجه به اندازه گروهی که انتخاب کرده اید تعیین می شود) تقسیم بر تعداد کل کاربران در آن گروه.

مجموع: تعداد کل جلسات ، معاملات و غیره که برای آن اندازه گروه انجام شده است.

محدوده تاریخ خود را انتخاب کنید. GA به شما امکان می دهد حداکثر سه ماه داده ببینید.

حالا بیایید به خواندن گزارش بپردازیم ، زیرا واضح نیست.

 

گزارش همگانی گوگل آنالیز

 

ستون سمت چپ نوع کوهورتی را که انتخاب کرده اید به شما نشان می دهد - به طور پیش فرض تاریخ خرید - به اندازه کوهورت (روز ، هفته یا ماه) تقسیم می شود.

 

ردیف اول مجموع کل کاربران موجود در آن گروه را به شما نشان می دهد. هر ردیف زیر فعالیتی را در آن روز ، هفته یا ماه نشان می دهد (در این مثال ماه را بررسی می کنیم.)

 

ردیف مشخص شده با رنگ آبی روشن نشان دهنده اندازه گروهی است که شما انتخاب کرده اید. به یاد داشته باشید که داده ها حداکثر فقط سه ماه به عقب برمی گردند.

 

سطر مشخص شده با زرد مقادیر متریک مورد نظر را به شما نشان می دهد (در این حالت اهداف تکمیل شده برای هر کاربر). به قول جاودان کالوین هریس: عزیزم ، این همان چیزی است که برای آن آمده ای.

 

به ردیف اول نگاه کنید. این به شما می گوید که میانگین تکمیل هدف برای کل گروه در اولین ماه پس از دستیابی به 1.09 بوده است. میانگین تکمیل گل برای کل گروه در ماه دوم پس از دستیابی آنها به 0.09 کاهش یافت. در ماه گذشته ، 0.02 است.

 

اکنون به سه ردیف بعدی نگاه کنید. به نظر می رسد میانگین تکمیل اهداف برای هر کاربر در ماه اول پس از دستیابی به آنها ، از دسامبر تا ژانویه کمی افزایش یافته و از ژانویه تا فوریه دوباره افزایش یافته است.

 

این یک رفتار کاملاً معمول است. بیایید تصور کنیم که در عوض ، این گزارش به ما می گوید که میانگین تکمیل اهداف به ازای هر کاربر برای 1-2 تا فوریه 2019 (آخرین ردیف) 4.07 بوده است. وای تقریباً چهار برابر دسامبر و ژانویه.

 

ما قطعاً می خواهیم بیشتر تحقیق کنیم. و برای این کار ، تمام کاری که ما باید انجام دهیم کلیک راست بر روی گروه مورد نظر ما است.

 

اگر می خواهید کل روز ، هفته یا ماه مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد ، حتماً روی ستون کلیک کنید. اگر می خواهید فقط کاربرانی را تجزیه و تحلیل کنید که به عنوان مثال سه روز پس از دستیابی به آنها در 27 فوریه 2019 هدف را انجام دادند ، روی یک سلول کلیک کنید

 

گزارش همگانی گوگل آنالیز

 

وقتی کلیک راست می کنید ، این کادر ظاهر می شود:

 

گوگل تجزیه و تحلیل بخش کوهورت

 

به این گروه یک اسم توصیفی دهید. اگر می خواهید از این بخش در کل ویژگی خود استفاده کنید (که من معمولاً توصیه می کنم) نماها را به "Any View" تغییر دهید ، سپس "ایجاد" را کلیک کنید. Voila - اکنون می توانید در هر گزارشی که انتخاب می کنید این گروه را با هر بخش دیگر مقایسه کنید.

 

گزارش های خرید Google Analytics

گزارش خرید ترافیک شما را بر اساس منبع: ارگانیک ، مستقیم ، ارجاع ، ایمیل ، جستجوی پولی ، نمایش ، وابسته و (سایر موارد) تجزیه می کند. (GA وقتی نمی داند چگونه زیرمجموعه ای از ترافیک را دسته بندی کند از دسته (سایر)) استفاده می کند.

 

گزارش کسب تجزیه و تحلیل گوگل

 

از همه ترافیک ، می توانید روی کانال ها کلیک کنید.

 

خرید گوگل آنالیز توسط کانال

 

برای بررسی جزئیات هر منبع ، روی هر دسته کلیک کنید.

 

بسته به دسته ، صفحات فرود (URL هایی که بازدیدکنندگان شما در سایت وارد کرده اند) ، منبع (کدام وب سایت آنها را به سایت شما آورده است) یا کلمه کلیدی (س quالی که آنها را به سایت شما هدایت می کند) مشاهده خواهید کرد.

 

گزارش کسب تجزیه و تحلیل گوگل

 

برای دیدن این اطلاعات ارائه شده به صورت بصری ، بر روی All Traffic> Treemaps کلیک کنید. این پست شما را با چگونگی خواندن و تنظیم گزارش Treemaps آشنا می کند.

 

گزارش بعدی ، Source / Medium ، دسته کلی ترافیک (که در "کانال ها" مشاهده کردید) را به موتور جستجو یا دامنه تقسیم می کند.

 

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه ورود افراد به سایت شما کسب کنید مفید است. به عنوان مثال ، ممکن است متوجه شوید که 70٪ از مراجعه کنندگان ارجاع شده شما از LinkedIn انجام می شود در حالیکه فقط 5٪ از Pinterest به دست شما می رسد. بسته به اولویت های تیم بازاریابی شما ، ممکن است زمان تغییر تمرکز باشد.

 

آخرین گزارش ، ارجاعات ، URL های خاصی را نشان می دهد که افراد را به سایت شما ارسال کرده اند ، به عنوان مثال ترافیک ارجاع شما.

 

دستیابی به تجزیه و تحلیل گوگل توسط صفحه فرود

 

من می خواهم "صفحه فرود" را به عنوان یک بعد ثانویه اضافه کنم ، بنابراین شما می توانید ببینید که کدام صفحات در سایت شما بازدید کننده مراجعه می کنند.

 

گزارش های رفتار Google Analytics

از بین تمام گزارش های موجود در GA ، من بیشتر از گزارش ها استفاده می کنم.

 

محتوای سایت

این گزارش به شما مرور می کند همه پست های وبلاگ ، صفحات فرود ، صفحات وب سایت خود را.

 

تمام صفحات

بیایید با محتوای سایت> همه صفحات شروع کنیم. این صفحات پر فروش را برای مشاهده و / یا بخش فعلی شما نشان می دهد. این به خودی خود مفید است - همیشه باید مراقب بیشترین بازدیدهای اینترنتی خود باشید - اما من به خصوص وقتی آن را در حال بررسی رشد یا کاهش میزان بازدید می دانم ، آن را دوست دارم.

 

برای اینکه به شما ایده بدهم ، ممکن است کل بازدید از وب سایت من ماهانه 10٪ کاهش یافته باشد. می خواهم به محتوای سایت> همه صفحات بروم و محدوده تاریخ را نسبت به ماه گذشته به این ماه تغییر دهم (اطمینان حاصل کنم که روزهای هفته با هم مطابقت دارند).

 

محتوای سایت google analytics

 

سپس می توانم تفاوت ها را در نمایش صفحات توسط URL مشاهده کنم:

 

بازدید از صفحه google analytics

 

این به من کمک می کند تا ببینم کدام صفحات بازدید کمتری دارند و در کاهش آن نقش دارند.

 

نکته مفید: من می خواهم "نوع مرتب سازی" را از "پیش فرض" به "تغییر مطلق" تغییر دهم ، بنابراین می بینم که نتایج بر اساس بیشترین اختلاف درصد و نه کل بازدیدها مرتب شده اند.

 

تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل

 

من عنوان صفحه را به عنوان بعد ثانویه اضافه می کنم تا بتوانم نام هر صفحه را در کنار URL آن ببینم.

 

محتوا Drilldown

این گزارش ساختار سایت شما را بر اساس زیر دامنه و سپس زیر پوشه تجزیه می کند. برای ایجاد ایده ، برای HubSpot می توانیم داده های مربوط به هر یک از زیر دامنه های خود را ببینیم ، از جمله:

 

blog.hubspot.com

developers.hubspot.com

community.hubspot.com

و غیره اگر روی blog.hubspot.com کلیک کنم ، می توانم داده های جمع شده را برای موارد زیر مشاهده کنم:

 

blog.hubspot.com/sales

blog.hubspot.com/ بازاریابی

blog.hubspot.com/service

شما رانش می کنید این گزارش احتمالاً برای کسانی که خواص بسیار پیچیده ای را مدیریت می کنند بسیار با ارزش است.

 

صفحات فرود

صفحات فرود یکی دیگر از گزارش های مورد علاقه من است. GA صفحه فرود را به عنوان اولین صفحه در یک جلسه تعریف می کند - به عبارت دیگر ، اولین تعامل بازدید کننده با وب سایت شما.

 

چند روش برای برش دادن و تکه کردن این گزارش وجود دارد.

 

اول ، اگر به منابع (ارگانیک ، اجتماعی پرداخت شده ، مستقیم و غیره) که کاربران را به صفحه فرود هدایت می کنید علاقه دارید ، می توانید Source / Medium را بعنوان بعد ثانویه اضافه کنید.

 

این اساساً نسخه مخالف گزارشی است که قبلاً اضافه کردیم.

 

دوم ، اگر فقط می خواهید ببینید که کاربران از کدام صفحه های فرود از یک منبع خاص ، در یک سیستم عامل خاص یا در یک گروه خاص بازدید کرده اند ، می توانید بخش سیستم مناسب را اضافه کنید:

 

صفحات فرود Google Analytics

 

شاید شما بیشتر به صفحات فرود مورد علاقه کاربران تلفن همراه و رایانه لوحی علاقه مند باشید - بنابراین ترافیک تلفن همراه و رایانه لوحی را انتخاب می کنید.

 

یا شاید شما در مورد کاربرانی که در نهایت چیزی خریداری کرده اند کنجکاو هستید ، بنابراین بخش "ساخت یک خرید" را انتخاب می کنید. امکانات زیادی در اینجا وجود دارد.

 

از صفحات خارج شوید

این گزارش آخرین صفحاتی را که کاربران قبل از ترک سایت شما در جلسات خود بازدید کرده اند ، نشان می دهد.

 

این کمی گیج کننده است ، بنابراین بیایید از یک مثال استفاده کنیم.

 

من می خواهم جایی برای شام با دوستانم پیدا کنم تا جستجو کنم ، "رستوران های مدیترانه ای نزدیک من". جایی ظاهر می شود که خوب به نظر می رسد ، بنابراین من روی آن کلیک می کنم. ابتدا منو را بررسی می کنم. آنها یک نمونه نمونه hummus دارند - yum. سپس روی صفحه مطبوعاتی آنها کلیک می کنم. این مقاله به مقاله اخیر مربوط به Eater پیوند دارد ، بنابراین من آنجا را ترک می کنم سایت برای خواندن آن. داور غذا را دوست داشت. من فروخته شدم.

 

صفحه مطبوعات صفحه خروج من خواهد بود.

 

بله ممکن است بشنوید که باید صفحات خروج خود را تجزیه و تحلیل کنید تا بفهمید چرا کاربران سایت شما را ترک می کنند - من فکر می کنم این مثال نشان می دهد که چرا این استراتژی همیشه منطقی نیست. فقط به این دلیل که کسی آنجا را ترک کرده است ، به معنی اشتباه بودن محتوا نیست.

 

این گزارش را بررسی کنید اما داده ها را با یک نمک بگیرید.

 

سرعت سایت

این گزارش کاملاً قابل توضیح است: به شما می گوید سایت شما با چه سرعتی بارگیری می کند. بدیهی است که هرچه سریعتر بهتر باشد - نه تنها صفحات سریعتر با درآمد بالاتر ارتباط برقرار می کنند ، بلکه الگوریتم Google زمان بارگذاری صفحه را نیز در نظر می گیرد.

 

سرعت سایت google analytics

 

زمان بندی صفحه با سرعت سایت

این گزارش به طور متوسط ​​زمان بارگیری صفحه برای هر URL را بررسی می کند. من از آن برای شناسایی کم بارترین صفحات سایت HubSpot استفاده می کنم و هدف نهایی این است که بفهمم چرا آنها وقت شیرین و شیرین خود را می گیرند و چگونه آنها را سرعت می بخشند.

 

سرعت سایت google analytics

 

معیارهای پیش فرض بازدید از صفحه و متوسط ​​زمان بارگیری صفحه هستند ، اما همچنین توصیه می کنم موارد زیر را مشاهده کنید:

 

میانگین زمان بارگذاری صفحه و نرخ گزاف گویی

نوع مرتب سازی را به "وزنی" تغییر دهید تا ابتدا پست های وبلاگ با بیشترین بازدید صفحه را مشاهده کنید

میانگین زمان بارگذاری صفحه و مقدار صفحه

مورد دوم به شما این درک را می دهد که یک صفحه خاص چقدر در درآمد کل شما نقش دارد

نگاهی به این دو با هم به شما کمک می کند صفحاتی با بارگذاری آهسته را پیدا کنید که برای خط پایین شما ارزشمند هستند (حتی اگر تعداد زیادی از بازدیدکنندگان را نداشته باشند) ، برای حل آنها اولویت بالایی دارد.

جستجوی سایت

اولین موارد اول: اگر کاربران می توانند وب سایت شما را جستجو کنند ، مطمئن شوید که جستجوی سایت را در GA تنظیم کرده اید. شما باید آن را برای هر نمای به طور جداگانه فعال کنید (در اینجا دستورالعمل های گام به گام وجود دارد).

 

استفاده

من معمولاً با گزارش "استفاده" شروع می کنم ، که به من می گوید چند جلسه با و بدون جستجوی یک مثبت انجام شده است. به عبارت دیگر ، من می فهمم که مردم چگونه از سایت برای مشاهده و مدت زمانی که من مشخص کردم استفاده می کردند.

 

شرایط جستجو

در اینجا جایی است که می آموزید افراد به دنبال چه چیزی هستند. به دنبال مضامین باشید: اگر می بینید چندین عبارت جستجو چندین بار در حال ظهور هستند ، می توانید چند نتیجه بگیرید.

 

یا باید محتوای جدیدی ایجاد کنید که اطلاعاتی را که کاربران در جستجوی آن هستند در اختیار شما قرار دهد یا / و باید محتوای موجود را بهتر جلوه دهید تا پیدا کردن آن آسان تر باشد.

 

به ستون "٪ Search Exits" توجه کنید ، زیرا این به شما می گوید چه تعداد کاربر به جای انتخاب نتیجه ، از صفحه نتایج جستجو کلیک کرده اند. شما معمولاً می توانید نتیجه بگیرید که پاسخ مناسبی برای سال آنها نبوده است (یا اینکه " با عنوان مناسب.)

 

عبارات جستجوی گوگل آنالیز

 

جستجو در صفحات

این گزارش نمایش می دهد که کاربران از چه صفحاتی شروع به جستجو می کنند. مهم است که در مورد این زمینه فکر کنید. شاید افراد معمولاً از صفحه 404 شما جستجو می کنند - این منطقی است و جای نگرانی نیست.

 

از طرف دیگر ، اگر آنها در حال شروع به جستجو از یک صفحه فرود محصول هستند ، مشکلی پیش می آید. محتوا به وضوح انتظاراتی را که با کلیک روی پیوند آگهی داشتند ، برآورده نمی کند.

 

در صورت تمایل به جستجو بیشتر در گزارش های جستجوی سایت GA ، داده های Loves یک مرور جامع در اختیار شما قرار می دهد.

 

مناسبت ها

کاربر یک دکمه را کلیک می کند. سپس آنها یک فایل را بارگیری می کنند. بعد آنها یک فیلم را تماشا می کنند.

 

نه ، این خسته کننده ترین داستان جهان برای خواب نیست - این یک نمونه از یک رویداد GA است. سه واقعه ، به طور خاص.

 

GA رویدادها را چنین تعریف می کند ، "تعاملات کاربر با محتوایی که می تواند به طور مستقل از یک صفحه وب یا بار صفحه نمایش اندازه گیری شود."

 

این تعاملات کاربر به شما بستگی دارد. شما باید کد ویژه ای به سایت یا برنامه خود اضافه کنید که اقدامات خاصی را که به آن علاقه دارید دنبال می کند. در اینجا دستورالعمل ها آورده شده است.

 

اگر قبلاً از پیگیری رویدادها هیجان زده نیستید ، می خواهم هیجان زده شوید. در اینجا امکانات بی نهایت وجود دارد: اگر یک رویداد برای تماشای نسخه ی نمایشی محصول تنظیم کرده اید و دیگری برای کلیک کردن روی پیوند به یک بررسی خارجی از ابزار خود ، می توانید تعداد دفعات وقوع هر رویداد را اندازه گیری کنید.

 

شاید متوجه شوید که ویدیوی شما نمایش های زیادی ندارد. احتمالاً زمان آن رسیده است که ویدیوی فعلی را بهینه کنید ، یافتن آن را در سایت خود آسان تر کنید یا یک ویدیو جدید ایجاد کنید. یا شاید می بینید که به این ترتیب کاربران بیشتری از آنچه انتظار داشتید در حال بررسی بررسی شخص ثالث محصول شما هستند.

 

این به شما می گوید کاربران می خواهند مدارک و مدارک اجتماعی بیشتری داشته باشند. از آنجا که بررسی مطلوب است ، ممکن است بخواهید آن را جلو و مرکز سایت خود قرار دهید.

 

رویدادهای برتر

این گزارش اتفاقاتی را که بیشتر اتفاق می افتد - کاملاً ساده - ردیابی می کند. کل رویدادها را مشاهده خواهید کرد (به عنوان مثال چند بار آن رویداد اتفاق افتاده است) و رویدادهای منحصر به فرد (چند جلسه شامل یک یا چند مورد از آن رویداد است).

 

اگر مقادیری را برای رویدادهای خود تعیین کرده باشید ، این گزارش همچنین به شما نشان می دهد که چگونه ارزش کل هر رویداد و مقدار متوسط ​​آن (یا مقدار کل تقسیم بر فرکانس).

 

صفحات

در این گزارش ، می توانید ببینید کدام صفحات بیشترین عملکرد را ایجاد می کنند. من معمولاً "دسته رویداد" را به عنوان بعد ثانویه اضافه می کنم ، سپس برای رویدادی که بیشتر به آن علاقه دارم فیلتر می کنم.

 

برای ایجاد ایده ، تیم من "Blog CTA" را دنبال می کند. این رویداد هر زمان که کاربر یک CTA جاسازی شده در bl را کلیک می کند ، آتش می گیرد پست و پست برای رسیدن به گزارش زیر ، "دسته رویداد" را بعنوان بعد بعدی اضافه کردم ، سپس برای "صفحه با blog.hubspot.com شروع می شود" فیلتر کردم (بنابراین فقط URL ها را در وبلاگ مشاهده می کنم) و "دسته رویداد برابر است با Blog CTA "

 

اکنون می توانم ببینم کدام پست ها بیشترین کلیک CTA را ایجاد می کنند. امیدوارم شما در حال دیدن قدرت پیگیری رویداد باشید!

 

صفحه تجزیه و تحلیل گوگل

 

جریانات

گزارش Events Flow ترتیب وقایع را در سایت شما دنبال می کند. این می تواند به شما بگوید:

 

الف) اینکه آیا رویدادهای خاص ابتدا تمایل به وقوع دارند - و یا اینکه باعث وقایع دیگر می شوند

 

برای ایده دادن به شما ، ممکن است کاربران به طور مکرر فیلم آزمایشی شما را تماشا کنند ، سپس CTA را کلیک کنند تا با یک فروشنده تماس برقرار کنند.

 

ب) اینکه برخی از دسته های رویداد خاص بیشتر از سایرین است

 

تصور کنید می بینید که فیلم ها خیلی بیشتر از بارگیری PDF ها پخش می شوند.

 

ج) اینکه کاربران براساس بخش متفاوت عمل می کنند

 

به عنوان مثال ، شاید افرادی که از طریق ارگانیک به پایین صفحه قیمت شما مراجعه می کنند بسیار بیشتر از افرادی است که از طریق رسانه های اجتماعی وارد می شوند.

 

توجه: این گزارش بسیار مورد نمونه گیری است. (اطلاعات بیشتر در مورد روشهای نمونه گیری داده های GA را اینجا بخوانید.) داده های نمونه برداری معمولاً بسیار دقیق هستند ، اما به این معنی است که هرچه نتیجه گیری مهم تر باشد ، عدم اطمینان بیشتری را تحمل خواهید کرد.

 

برای کاهش سطح نمونه برداری ، محدوده تاریخ را کوچکتر کنید.

 

ناشر

اگر از وب سایت خود با Google AdSense یا Ad Exchange کسب درآمد می کنید ، می توانید از Ad Manager و Google Analytics یکپارچه کنید تا اطلاعاتی را در مورد عملکرد واحدهای تبلیغاتی خود به GA وارد کنید.

 

در اینجا بیشتر توضیح نخواهم داد ، اما اگر می خواهید اطلاعات بیشتری کسب کنید توصیه می کنم منابع زیر را بخوانید:

 

درباره ادغام Google Ad Manager

یکپارچه سازی Google Ad Manager را تنظیم کنید

گزارش های تبدیل Google Analytics

اگر وب سایتی دارید ، برای افرادی که از سایت شما بازدید می کنند ، هدف - احتمالاً چندین مورد - دارید.

 

دارندگان فروشگاه های تجارت الکترونیکی می خواهند بازدید کنندگان خود در لیست نامه های پستی خود مشترک شوند ، یک حساب کاربری ایجاد کنند ، چیزی به سبد خرید خود اضافه کنند و / یا مراحل تأیید سفارش را تکمیل کنند.

 

شرکت های رسانه ای می خواهند بازدید کنندگان خود تا زمانی که ممکن است در سایت خود بمانند و / یا تعداد مشخصی از صفحات را مشاهده کنند (همه اینها برای به حداکثر رساندن درآمد تبلیغاتشان بهتر است.)

 

مشاغل B2B از بازدیدکنندگان خود می خواهند یک کتاب الکترونیکی بارگیری کنند ، برای یک وبینار ثبت نام کنند یا با نمایندگی فروش تماس بگیرند.

 

Google Analytics امکان اندازه گیری همه این موارد - به علاوه موارد دیگر را فراهم می کند.

 

هدف اساساً تبدیلاتی است که شما تعریف کرده اید (به همین دلیل این اطلاعات در قسمت تبدیل نشان داده می شوند.)

 

چهار هدف اصلی وجود دارد:

 

مقصد: این هدف وقتی کاربر به یک صفحه خاص مانند صفحه محصول ، صفحه تأیید سفارش یا صفحه تشکر می رسد ، به پایان می رسد.

رویداد: این هدف زمانی اتمام می یابد که یک رویداد از پیش تعریف شده آتش سوزی کند (مانند رویدادهایی که می توانید به عنوان رویدادها تنظیم کنید - به تماشای یک ویدیو فکر کنید یا چیزی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید)

مدت زمان: این هدف زمانی کامل می شود که جلسه کاربر بیشتر از زمان از پیش تعیین شده باشد

صفحات / صفحه ها در هر جلسه: این هدف وقتی کاربر به تعداد مشخصی از صفحات (یا صفحه های برنامه) در هر جلسه مراجعه می کند ، به پایان می رسد.

دو مورد اول دیوانه وار مفید هستند. دو مورد آخر تقریباً بی فایده است. (اگر مورد استفاده جالبی برای مدت زمان یا صفحات / صفحه در هر جلسه دارید ، از طریق Twitterajavuu به من اطلاع دهید. دوست دارم اشتباه بودن من ثابت شود.)

 

پس از شناسایی اهداف خود ، به این دستورالعمل ها برای ایجاد ، ویرایش و به اشتراک گذاری آنها نگاهی بیندازید. این راهنمای انتخاب مقادیر هدف نیز بسیار مفید است.

 

بررسی اجمالی

برای یادگیری نحوه عملکرد شما در سراسر هیئت مدیره به اینجا بروید. من هنگام مقایسه دامنه های تاریخ و / یا بررسی تکمیل اهداف بر اساس بخش ، بیشترین بهره را از این گزارش می گیرم.

 

به عنوان مثال ، با نگاهی سریع به اهداف تکمیل شده توسط دستگاه ، بازدیدکنندگان تلفن همراه بسیار کمتر از بازدیدکنندگان دسک تاپ و تبلت در خبرنامه وبلاگ ثبت نام می کنند. این می تواند به این دلیل باشد که ثبت نام برای خبرنامه از طریق تلفن دشوار است - یا ممکن است کاربران تلفن همراه به دنبال یک چیز باشند و جلسه خود را به محض پیدا کردن به پایان برسانند. من باید بیشتر حفاری کنم تا تصمیم بگیرم در چه موردی است.

 

URL های هدف

دانستن اینکه هدف انجام شده به خودی خود مفید نیست. شما همچنین باید بدانید که کجا اتفاق افتاده است. فرض کنید همان فرم را در سه صفحه جداگانه در سایت خود جاسازی کرده اید.

 

خیلی خوب است که دنریس استارک از Dragonstone ، Blackwater Bay فرم تماس شما را برای تماس با یک مشاور پر کرد ، اما او کدام صفحه را پر کرد؟

 

گزارش URL های هدف شما را نشان می دهد. این تبدیل ها را بر اساس "URL تکمیل هدف" تجزیه می کند (بخوانید: کجا کاهش یافت.)

 

اهداف تجزیه و تحلیل گوگل

 

مسیر هدف معکوس

Reverse Goal Path قهرمان ناشناخته بخش تبدیل است. خوب ، من اکنون ستایش آن را می خوانم. این گزارش به شما امکان می دهد سه صفحه آخر را که کاربر بازدید کرده است قبل از انجام هدف مشاهده کنید.

 

برای اهدافی که متوالی نیستند مفید است. شاید شما یک فرم تماس داشته باشید که در چندین مکان در سایت شما وجود دارد ، یا دو مسیر متفاوت وجود دارد که کاربران را به سمت خرید کتاب الکترونیکی شما سوق می دهد. با تشکر از این گزارش ، می توانید درک کنید راه های مختلف رسیدن مردم به مقصد نهایی - و نیازی به راه اندازی قیف نیست.

 

من معمولاً در یک مکان خاص برای تکمیل هدف یا مرحله قبلی مرحله 1 ، 2 یا 3 فیلتر می کنم.

 

به عنوان مثال ، از آنجا که من می خواهم ببینم کدام پست های وبلاگ منجر به بارگیری محتوا می شود ، "هدف مرحله قبل - 1 حاوی blog.hubspot.com" را به فیلتر اضافه کردم.

 

google analytics مسیر هدف معکوس

 

این چیزی است که من دریافت کردم:

 

google analytics مسیر هدف معکوس

 

"(ورودی)" به این معنی است که کاربر در آن مرحله به سایت آمده است ؛ "(تنظیم نشده است)" بدین معنی است که کاربر قبل از آن مرحله هیچ مرحله ای را انجام نداده است - زیرا هنوز در وب سایت نبوده است.

 

برای کاوش جامع در مسیر Reverse Goal ، به راهنمای OnlineMetrics نگاهی بیندازید.

 

تجسم قیف

برای اهداف متوالی ، Funnel Visualization گزارش اصلی شما است.

 

با بازگشت به مثال تجارت الکترونیکی ، آخرین هدف "رسیدن به صفحه تأیید سفارش" است. هدف قبل از آن یا هدف شماره 3 "پرداخت با کلیک" است. هدف قبل از آن ، هدف شماره 2 ، "افزودن چیزی به سبد خرید" خواهد بود. و هدف قبل از آن ، هدف شماره 1 ، "نگاه داشتن به صفحه لیست محصولات" است.

 

در هر مرحله ، می توانید افت کاربر را مشاهده کنید. به شما امکان می دهد مناطقی را شناسایی کنید که می توانید نرخ تبدیل را بهبود ببخشید. به عنوان مثال ، ممکن است در هنگام تسویه حساب تعداد زیادی از کاربران را از دست دهید. جریان را تغییر می دهید تا آنها بتوانند به عنوان مهمان (در مقابل نیاز به ایجاد حساب) مراجعه کنند ، که به طور چشمگیری مهلت پرداخت را کاهش می دهد.

 

برای دیدن این سطح از جزئیات ، باید اهداف خود را به صورت مجموعه ای ترسیم کنید. اگر همه اهداف شما به سادگی هدف نهایی باشد ، مانند "وارد صفحه تأیید سفارش" ، نمی توانید نحوه پیشرفت کاربران را مهندسی معکوس کنید.

 

گزارش تجسم قیف همچنین از شما می خواهد که اولین قدم در مسیر هدف را در صورت لزوم یا ناخواسته مشخص کنید. اگر به GA بگویید بله ، هدف اول باید انجام شود ، Funnel Visualization فقط جلساتی را نشان می دهد که کاربر برای اولین بار هدف شماره 1 را به پایان رسانده است. اگر کاربری از هدف شماره 1 عبور کند و مستقیماً به هدف شماره 2 برسد ، جلسه وی در اینجا نشان داده نمی شود.

 

جریان هدف

اگر تجسم قیف یکی از اقوام سر و صدا است که همیشه باعث می شود آرنج خود را از روی میز بردارید و قبل از غذا خوردن دستان خود را بشویید ، Goal Flow یکی از اقوام سرگرم کننده و آرام است که شما را به طور تصادفی از مدرسه خارج می کند تا به باغ وحش بروید.

 

همه اینها را باید بگویید: Goal Flow آزادی بیشتری نسبت به Funnel Visualization به شما می دهد. برخلاف مورد دوم ، Goal Flow تمام جلسات را به شما نشان می دهد که منجر به رسیدن به هدف نهایی می شود - صرف نظر از اینکه کاربر هدف مورد نیاز شماره 1 را انجام داده باشد یا خیر.

 

تفاوت دیگر با Funnel Visualization: Goal Flow همچنین بازگشت به شما را نشان می دهد - یعنی وقتی کاربر به صفحه قبلی باز می گردد یا صفحه فعلی خود را تازه می کند.

 

اگر کاربر از یک مرحله عبور کند ، Visnel Visualization آن را "معکوس" می کند. Flow Goal این کار را نمی کند.

 

اگر یک قیف موجود را ویرایش کنید یا یک کانال جدید ایجاد کنید ، Funnel Visualization از آن لحظه به بعد تمام داده های شما را به شما نشان می دهد. از طرف دیگر ، Goal Flow می تواند داده های گذشته را به شما نشان دهد.

 

همچنین می توانید ابعاد و سطح جزئیات گزارش و همچنین بخش را تغییر دهید تا جزئیات بیشتری داشته باشید.

 

من توصیه می کنم به بخشهای مختلف مراجعه کنید تا ببینید کدام یک از آنها با بالاترین و کمترین نرخ تبدیل می شوند - بعلاوه مکانهایی که معمولاً ترک می شوند

 

جریان هدف گوگل آنالیز

 

توجه: این گزارش قابل نمونه گیری است. (اطلاعات بیشتر در مورد روشهای نمونه گیری داده های GA را اینجا بخوانید.) داده های نمونه برداری معمولاً بسیار دقیق هستند ، اما به این معنی است که هرچه نتیجه گیری مهم تر باشد ، عدم اطمینان بیشتری را تحمل خواهید کرد.

 

برای کاهش سطح نمونه برداری ، محدوده تاریخ را کوچکتر کنید.

 

اهداف هوشمند

اگر شما الف) از Google Ads استفاده می کنید و ب) اندازه گیری نکردن تبدیل ها مفید است ، این گزارش مفید است. اساساً ، Google از یادگیری ماشینی برای شناسایی "بهترین" جلسات شما - یا آنهایی که برای تولید تبدیل مناسب هستند - استفاده می کند و سپس این مضامین را به اهداف هوشمند ترجمه می کند.

 

پس از دستیابی به اهداف هوشمند ، می توانید از آنها در Google Ads برای بهینه سازی عملکرد تبلیغات خود استفاده کنید.

 

اهداف هوشمندانه در جامعه بازاریابی بحث برانگیز است زیرا داده ها کم هستند و با تنظیم ردیابی تبدیل خود ، کسب و کارها به مراتب بهتر خدمت می کنند. اگر تصمیم به استفاده از آنها گرفتید این نکته را به خاطر بسپارید.

 

اکنون آماده پیگیری هستید

Google Analytics ابزاری بسیار ارزشمند برای هر مشاغل است زیرا داده های ملموسی را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید برای رشد تجارت خود استفاده کنید. با پیچیده تر شدن ردیابی داده ها ، این راهنما را علامت گذاری کنید و به آن برگردید.